Primer delovanja programa GraphColor

1. korak

1. Vnesemo graf s stirimi vozlisci in 7 povezavami. Nato kliknemo na gumb COLORING.


2. korak

2. Stevilo potrebih barv (minbarv) je na zacetku enako stevilu vseh vozlisc. Na skladu je samo trojka: (tocka=0, barva=1, Tmin=1). Za nadaljevanje kliknemo na STEP.


3. korak

3. S sklada vzamemo trojko (tocka=0, barva=1, Tmin=1). Ker je Tmin < minbarv (1 < 5) uporabimo to nadaljevanje. Tocko 0 pobarvamo z barvo 1 (rdeca).

Sedaj se lotimo tocke 1, ki je naslednja za tocko 0. Najprej preverimo ali se jo splaca pobarvati z novo barvo. Ker je Tmin + 1 < minbarv (2 < 5) se splaca, zato damo na sklad trojko (tocka=1, barva=2, Tmin=2). Tmin smo povecali zato, ker smo vpeljali novo barvo.

Nato pregledamo ze uporabljene barve. Imamo samo eno (rdeca), s katero pa ne moremo pobarvati tocke 1, ker je tocka 0 njen sosed in ze ima to barvo. S tem je ta korak koncan. Vsega skupaj smo nasli eno dobro nadaljevanje. Spet kliknemo na gumb STEP.


4. korak

4. S sklada vzamemo trojko (tocka=1, barva=2, Tmin=2). Ker je Tmin < minbarv (2 < 5) uporabimo to nadaljevanje. Tocko 1 pobarvamo z barvo 2 (modra).

Lotimo se tocke 2, ki je naslednja za tocko 1. Preverimo ali se jo splaca pobarvati z novo barvo. Ker je Tmin + 1 < minbarv (3 < 5) se splaca, zato damo na sklad trojko (tocka=2, barva=3, Tmin=3).

Imamo dve ze uporabljeni barvi (rdeca in modra). Z rdeco ne moremo pobarvati tocke 2, ker je rdeca tocka 0, ki je njen sosed. Z modro pa tocko 2 lahko pobarvamo. Zato damo na sklad trojko (tocka=2, barva=2, Tmin=2). Tmin je ostal enak kot prej, ker nismo vpeljali nobene nove barve. S tem je ta korak koncan. Nasli smo dve dobri nadaljevanji.


5. korak

5. S sklada vzamemo trojko (tocka=2, barva=2, Tmin=2). Ker je Tmin < minbarv (2 < 5) pobarvamo tocko 2 z barvo 2 (modra).

Lotimo se tocke 3, ki je naslednja za tocko 2. Preverimo ali se jo splaca pobarvati z novo barvo. Ker je Tmin + 1 < minbarv (3 < 5) se splaca, zato damo na sklad trojko (tocka=3, barva=3, Tmin=3).

Se vedno imamo samo dve ze uporabljeni barvi (rdeca in modra). Toda tocke 3 ne moremo pobarvati z nobeno od njiju, ker imata ti dve barvi njena soseda. Ugotovimo lahko, da smo nasli samo eno dobro nadaljevanje (vpeljava nove barve).


6. korak

6. S sklada vzamemo trojko (tocka=3, barva=3, Tmin=3). Ker je Tmin < minbarv (3 < 5) pobarvamo tocko 3 z barvo 3 (zelena).

Lotimo se tocke 4. Ker je Tmin + 1 < minbarv (4 < 5) se jo se splaca pobarvati z novo barvo, zato damo na sklad trojko (tocka=4, barva=4, Tmin=4).

Imamo tri ze uporabljene barve. Vendar tocke 4 ne moremo pobarvati z nobeno od njiju. Spet smo nasli samo eno dobro nadaljevanje.


7. korak

7. S sklada vzamemo trojko (tocka=4, barva=4, Tmin=4). Ker je Tmin < minbarv (4 < 5) pobarvamo tocko 4 z barvo 4 (rumena).

Tocka 4 je zadnja tocka. Pobarvali smo ves graf. To pomeni, da smo nasli resitev, ki je boljsa od vseh dosedanjih. Spremenljivki minbarv priredimo vrednost 4, ker dobljena resitev zahteva samo 4 barve. Resitev pa si tudi zapomnimo v posebnem polju.


8. korak

8. S sklada vzamemo trojko (tocka=2, barva=3, Tmin=3). Ker je Tmin < minbarv (3 < 4) uporabimo to nadaljevanje. Ker smo se vrnili, najprej razveljavimo barve tock 3 in 4, ki so ze pobarvane, so pa za tocko 2. Nato tocko 2 pobarvamo z barvo 3 (zelena).

Sedaj se lotimo tocke 3, ki je naslednja za tocko 2. Spet najprej preverimo ali se jo splaca pobarvati z novo barvo. Ker pa ne velja Tmin + 1 < minbarv (4 = 4) se to nadaljevanje ne splaca, ker ne vodi do boljse resitve od te, ki jo ze imamo.

Nato pregledamo ze uporabljene barve. Imamo tri barve. Uporabimo lahko samo zeleno. Na sklad damo trojko (tocka=3, barva=3, Tmin=3). Nasli smo eno dobro nadaljevanje.


9. korak

9. S sklada vzamemo trojko (tocka=3, barva=3, Tmin=3). Ker je Tmin < minbarv (3 < 4) uporabimo to nadaljevanje. Tocko 3 pobarvamo z barvo 3 (zelena).

Sedaj se lotimo tocke 4. Preverimo ali se jo splaca pobarvati z novo barvo. Ker pa tudi tokrat ne velja Tmin + 1 < minbarv (4 = 4) se to nadaljevanje ne splaca.

Pregledamo ze uporabljene barve. Imamo tri barve. Toda tocko 4 ne moremo pobarvati z nobeno od njih. V tem koraku nismo nasli nobenega dobrega nadaljevanja.


10. korak

10. Sklad je prazen, zato se program konca. Tocke pobarvamo tako, kot so bile pobarvane pri zadnji (in v tem primeru tudi edini) najdeni resitvi.

Ce se zelimo vrniti v nacin risanja tock ali ce zelimo program pognati se enkrat, kliknemo na gumb RESET.